Czym jest Google Moja Firma i po co mi to?
Google Moja Firma (Google My Business) to darmowe narzędzie, które pomaga właścicielom w zarządzaniu tym, jak ich firma prezentuje się w wyszukiwarce Google i Mapach Google. GMB jest niezwykle istotne, ponieważ często wirtualna wizytówka Google to pierwsza rzecz, jaką widzą klienci szukający Twojej firmy. Dobrze uzupełniona wizytówka GMB może poprawić lokalną widoczność firmy. Google Moja Firma posiada też integrację z Mapami Google, co ułatwia znalezienie i dotarcie do Twojej firmy w najczęściej używanej na świecie aplikacji z mapami i wskazówkami dojazdu.
Podstawowe informacje Google Moja Firma
Wypełnianie wizytówki należy zacząć od podstawowych, ale jakże ważnych informacji (pozycja Informacje w menu nawigacyjnym po lewej stronie), czyli nazwy, branży adresu i godzin otwarcia. W przypadku branży, czyli w nomenklaturze GMB kategorii, zaczynamy wpisywać pasującą frazę, a następnie wybieramy dostępną pozycję z listy.
Pozostałe pozycje, które zdecydowanie warto wypełnić to opis, dane kontaktowe (strona www, numer telefonu itp) i godziny otwarcia.
Dodawanie zdjęć do GMB
Google Moja Firma (GMB) jest prawdopodobnie pierwszym spotkaniem potencjalnych klientów z Twoją firmą, dlatego ważne jest, aby zaprezentować się z jak najlepszej strony. Najłatwiej zrobić to poprzez dodanie wysokiej jakości, odpowiednich zdjęć. Podczas gdy opis Twojej firmy jest ważny, zdjęcia pozwalają potencjalnym klientom na wizualizację ich doświadczeń z Twoją firmą i określenie, czy pasuje do ich potrzeb. Zdjęcia dodaje się z odpowiedniego miejsca w menu nawigacyjnym:
Pierwsze dwa zdjęcia, które powinieneś wgrać to Twoje logo i widok główny, a w następnej kolejności zdjęcia poglądowe.
Dobre zdjęcia mogą być czynnikiem decydującym dla użytkowników szukających firm takich jak Twoja. Posiadanie oryginalnych zdjęć w wizytówce GMB doda Ci wiarygodności, a tym samym sprawia, że użytkownicy chętniej wybierają Twoją firmę spośród konkurencji.
Dodawanie filmów
Maksymalna długość filmu wynosi 30 sekund i może upłynąć do 24 godzin, zanim zawartość wideo będzie dostępna w lokalnych wynikach wyszukiwania. Filmy można dodawać w ten sam sposób jak zdjęcia wybierając jedynie opcję dodaj video.
Po co to robić? Filmy prowadzą do większego zaangażowania z potencjalnymi klientami, dają możliwość zaprezentowania produktów lub usług Twojej firmy. Filmy nie muszą być wielką produkcją, ale naturalnym ujęciem środowiska biznesowego.
Czym są produkty i usługi Google Moja Firma
Treści z Produktów GMB i Usług GMB mogą pokazywać się w profilu Google My Business, a także w wyszukiwarce w oparciu o Twoją lokalizację.
Dodając Produkty GMB i Usługi GMB, udostępniasz potencjalnym klientom dodatkowe informacje, które mogą pomóc im wybrać Twój produkt, lub usługę zamiast produktu lub usługi konkurencji. A dodając swoje produkty lub usługi, bezpośrednio nakierowujesz Google na szczegóły dotyczące Twojej firmy.
Czym są usługi GMB?
Google mówi nam tak:
“Jak działa edytor usług: W Google Moja Firma może pojawić się opcja dodawania usług, które oferujesz, wraz z ich opisami i cenami. Jeśli Twoja firma ma wiele kategorii, pogrupuj usługi w sekcje pod odpowiednią kategorią, aby zachować porządek. Kiedy lokalni klienci szukają w Google usługi, którą oferujesz, może ona zostać wyróżniona na Twoim profilu. Klienci na urządzeniach mobilnych mogą również znaleźć wszystkie Twoje usługi w zakładce ‘Usługi’.”
Google, “Dodaj lub edytuj swoje usługi
Gdzie znajduje się dostęp do Usług GMB?
Dostęp do Usług, po zalogowaniu do Google Moja Firma znajdziesz w menu nawigacyjnym po lewej stronie:
Do Usług można również przejść po kliknięciu na Informacje:
Jak mogę dodać moje usługi?
Wystarczy wybrać Usługi z lewej strony panelu nawigacyjnego.
Usługi dodajemy do wcześniej wybranych kategorii. Kategorie wybieramy z listy przygotowanej przez Google, nie można ich samodzielnie dopisać:
Natomiast Usługi można wpisać ręcznie:
Czym są Produkty w Google Moja Firma?
Funkcja ta pozwala prezentować produkty firmy na urządzeniach mobilnych i komputerach. Potencjalni klienci mogą zapoznać się, ze szczegółową ofertą na karcie Produkty w wizytówce firmy. Pozycje dodane za pośrednictwem Edytora produktów pojawiają się w Profilach biznesowych w wersji komputerowej i mobilnej wyszukiwarki Google.
Jak dodać Produkty do GMB?
Produkty możemy dodać, klikając w menu nawigacyjnym po lewej stronie
lub z zakładki Informacje
Po kliknięciu otworzy się okienko dodawania konkretnych produktów:
Czy warto inwestować czas na wpisy w Google Moja Firma?
Regularne wpisy w GMB to świetny sposób na zwiększenie lokalnej widoczności i zwiększenie ruchu organicznego. Kiedy ludzie pozytywnie reagują na Twój wpis, pokazuje to Google, że masz odpowiednią treść, która angażuje użytkowników.
Założenie profilu Google Moja Firma to pierwszy krok w budowaniu widoczności w sieci, która może zadecydować o sukcesie lub porażce Twojej firmy. Bez względu na to, czy zdecydujesz się na osobiste zarządzanie wizytówką, czy zatrudnisz firmę do realizacji strategii SEO, zainwestowanie czasu i zasobów w obecność Twojej firmy online jest niezbędna w dzisiejszym coraz bardziej cyfrowym i ciągle zmieniającym się krajobrazie.
Wizytówka Google czy warto?
Czy zatem wizytówka Google warta jest zachodu? Po stokroć tak! Google Moja Firma to fantastyczne, darmowe narzędzie, które wspomaga lokalne wyszukiwanie dla firm na całym świecie. Czy ktoś szuka pizzy na wynos, warsztatu, usługi lub po prostu przegląda mapę podczas pobytu w nowym mieście, wizytówka pomoże użytkownikom znaleźć miejsce, które pasuje do ich potrzeb! Podkreślmy raz jeszcze, podobnie jak Mapy Google tak i Google Moja Firma jest całkowicie darmowa. Każdy może dodać swoją firmę bez ponoszenia żadnych kosztów!
Założenie profilu Google Moja Firma to pierwszy krok w budowaniu widoczności w sieci, która może zadecydować o sukcesie lub porażce Twojej firmy. Bez względu na to, czy zdecydujesz się na osobiste zarządzanie wizytówką, czy zatrudnisz firmę do realizacji strategii SEO, zainwestowanie czasu i zasobów w obecność Twojej firmy online jest niezbędna w dzisiejszym coraz bardziej cyfrowym i ciągle zmieniającym się krajobrazie.
Pozycjonowanie w mapach Google
Badania pokazują, że Mapy Google są najczęściej wybieraną aplikacją nawigacyjną przez użytkowników. Pokazują też, że użytkownicy trafiają na wizytówki znacznie częściej poprzez wyszukiwanie słów kluczowych niż wyszukiwanie bezpośredniej nazwy firmy. Ponieważ przeciętni użytkownicy rzadko sprawdzają więcej niż kilka pierwszych wyników, gdy szukają miejsca, do którego chcą się udać, bardzo ważne jest, by Twoja oferta w Mapach Google pojawiała się jako pierwsza dla odpowiednich wyszukiwań.
Pozwól nam sobie pomóc, w końcu zajmujemy się tym na co dzień. Oferujemy pełne uzupełnienie wizytówki Google oraz regularne tworzenie i publikowanie wpisów, by to właśnie Twoja firma zajmowała wysokie pozycje na Mapach Google.